tiistai 27. toukokuuta 2014

Vastaukset

 Tähän tuli melkeinpä pelkästään heppakysymyksiä, mutta vastasinpa edes niihin nyt. Mun vanhemmathan lentää tänne huomenna ja me lähetään roadtripille perjantai-aamuna ja palataan illalla ennen mun valmistujaisia, joten saa nähdä jääkö tämä viimeiseksi postaukseksi täällä. Riippuen miten mulla on aikaa. Korvan takana mulla on kyllä, että tekisin videon mun kotilennosta.. Nyt niihin vastauksiin :) Enjoy.


Jos saisin nyt päättää, niin lähtisitkö vielä jenkkeihin vai valitsisitko jonkun toisen maan
- En, koska ennen tätä vuotta olin, että haluan ehdottomasti muuttaa Jenkkeihin aikuisena. Se mielipide on muuttunut aika rankalla kädellä. Toisaalta Australia tai Lontoo olis voinut olla vaihtoehtoina myös..


 Mikä on ollut parasta sun perheessäsi siellä
- Ne ei pompota, noeii. No se, että ne on ottanut mut osakseen niiden perhettä ja pitää mua kuin omana perheenjäsenenä. Tietysti noi lapset on parasta, kun ne alkaa luottamaan muhun.


 Haluaisitko vielä jäädä sinne tai ehkä palata sinne lukion jälkeen?
- En halua. Vierailulle voin kyllä tulla. Suomi on mun koti ;)


 Onko sulle siellä tullut mitään ajatuksia, mitä haluaisit opiskella
- Oliskin tullut. Olisin ikionnellinen jos olisin saanut mun tulevaisuudesta jotain selvää täällä ollessa. Onneksi on vielä lukiota pari vuotta niin on edes hieman lisää aikaa miettiä..


 Miten kuvailisit sun koulunkäyntiä siellä, onko se ollut helpompaa kuin täällä Suomessa?
-On helpompaa. Saan pelkkiä kiitettäviä. Valintatehtävistä on aika vaikea saada huonoa, jos edellä olevä näyttää lappua sun naaman edesssä. vitsivitsi. Ne on silti helppoja, paitsi historia


 Mitä teet ekaks, kun tuut Suomeen?
- Saunaan ehdottomasti, tosin haluun suomalaista kahvia ja maitoa heti Suomeen päästyäni! Sauna jälkeen varmaan riennän Idalle tai siis se rientää hakemaan mut :D



 aiotko jatkaa blogia palattuasi suomeen? millasena? 
- En tiiä vielä, mutta tätä blogia en ainakaan jatka. Jos jatkan niin jatkan mun vanhaani, uskoisin.

 aiotko jatkaa ratsastuskoululla ratsastamista (jos jatkat, niin millä) palattuasi suomeen vai onko jotain muuta kiikarissa?
- En jatka ratsastuskoulussa sitten enää. Mulle on nyt tarjottu kahta tosi samallaista diiliä, joita olenkin punninnut tässä koko päivän ja halkonut päätäni yrittäen miettiä mikä olisi paras ratkais, kun molemmat olisi tosi hyviä diilejä ja tulisin toimeen omistajankin kanssa. Molemmilla olisi vielä mahdollisuus valmentautua. Haluisin molemmat diilit.. Sekä myöskin yhtä projektia tarjottiin :) Katsotaan miten käy, kun Suomeen palattuani käyn koeratsastamassa molempia.

 parhaimmat ja huonoimmat muistot sieltä tähän mennessä ovat olleet....? 

- Mun vanha perhe. Se oli kamalaa aikaa, mutta opetti tosi paljon. Myöskin aivan normaali elämä on tuonut hyviä muoistoja. Mun ekat estekisatkin täällä oli hirmu kivat, kun tuotiin heti voitto kotiin. Vaikea valita.


 mitä jäät sieltä eniten kaipaamaan? saat mainita niin monta asiaa kuin itse vain haluat! 
- En usko, että jään mitään tiettyjä asioita kaipaamaan. Enemmänkin sitä elämää. Sitä mitä kaipaan Suomestakin tällä hetkellä!



 Oletko kehittynyt ratsastajana siellä amerikassa?
- Enkussa ruostunut, mutta olen oppinut vähän länkkärienkkua. Eli painetta, jalkoja sekä istuntaa.


 mitä muuta hevostelusta olet oppinut (kerro kaikki tarkasti)?
- No ylläolevat asiat. Hyviä estetehtäviä ja niiden tarkoituksia. Hevosen loimituksesta lisää, kun ulkona on 40 astetta ja yöllä se saattaa laskea. Ruokinnasta tälläisillä helteillä. Jalkojen hoidosta sekä maastakäsittelyä.


 tavat mitä siellä hevosen hoidossa tehdään erillailla?
- Varustus, ruokinta, loimitus, ulkoilutus, lastaus
 minkälaisia varusteita käytetään enkkutyylisessä?
- Kallista ja tylsän väristä


 kivoin ostos sieltä?
 - Mun ratsastuskypärä ja puhelin.


 kivoin ihminen jonka tunnet sieltä?
- Mun paras kaveri Breanna & Leah sekä mun valmentaja. Tietenkin sitten mun vanhemmat (host).


 kivoin hevonen jolla ridasit siellä?
- Hitsit,mikäköhän sen nimi on. No kuitenkin se sama heppa, jolla olin mun ekoissa kisoissa. Tosi kiva!
 oletko joutunut vaarallisiin tilanteisiin?
- Tarkottaaks tää nyt hevosten kanssa vai "siviilissä". Molemmissa kerran..


 minkalaisia vaatteita käytät koulussa, samanlaisia kun suomessa vai?
- En todellakaan käytä samallaisia kuin Suomessa. Suomessa panostaudun kouluun ja puen farkut ja laitan kivan paidan päälle. Täällä mulla on track-shortsit, tpaita ja tukka sotkussa ja vähän meikkivoidetta.. Mulla on taas vähän petraamista, kun menee taas Suomen kouluun :D


 Entä ridatessa, minkalainen muoti siellä on ?
- Ei täällä oo pahemmin muotia, muutakun, että beiget housut :)

2 kommenttia:

  1. Yhyyyyy harmi ku me ei nähä heti :( mut ollaan tulos heti juhannuksen jälkeen suomeen!!! <3 ikävä!

    VastaaPoista