perjantai 25. lokakuuta 2013

Miten muuttuu ajan myötä?

Täällä ollessa silloin, kun on pahoja päiviä on ollut aikaa alkaa miettimään omia virheitä sekä miten on muuttunut sekä kasvanut vuosien tai vain kuukausien varrella, joita yritän pukea sanoiksi tänne teille.

Oon aina katsonut ihmisiä ensin tarkasti ulkonäön perusteella ja sen jälkeen päättänyt, että haluanko tutustua kyseiseen ihmiseen, mutta oikeasti ajateltuna tämähän on todella törkeetä sekä saattaa menettää tilaisuuden tutustua mukavaan ihmiseen, joka pitää vain pukeutua erillaisesti tai sitten vain rennosti. Ihmiset ovat itsekkäitä olentoja, joista suurin osa ei oikeastaan ajattele pintaa syvemmälle ja sanotaanko, että jos sä Amerikassa varsinkin katsot vain ulkonäköä menetät oikeasti paljon. Jokainen on kaunis omalla tavallaan.

Ehkä itsessäni olen huomannut melko isojakin muutoksia nyt viimeisten kuukausien aikana. Olen tajunnut loppujen lopuksi kuinka herkkä ihminen olen ja se ei vaadi paljoa, että minut saa surulliseksi ja jopa itkemään tai tunnen pahaa omatuntoa jostain ja jossain määrin on pakko sanoa tämän olevan hyvä asia, ainakin siltä kannalta, että teen asiat paljon huolellisemmin kuten koululäksyt, mutta sitten on huonoja asioitakin kuten tunnen syyllisyyttä siitä, että unohdin siirtää tuolin oikeaan paikkaan aamulla, kuten tänään kävi, kun tuli kiire ja tämä asia saattaa häiritä mua koko päivän kunnes pääsen siirtämään sen takaisin omalle paikalleen vaikka se onkin ehkä 5cm pois paikaltaan. okei mentiin vähän ohi aiheen.. 

Mähän oon aina ollut se joka puhua pölpöttää ja ajattelee vasta, kun on puhunut, mutta jotan on käynyt sillä olen huomannut, että en ole enää se ihminen, joka puhuu aivan taukoamatta, musta on tullut "ujo". Koskaan musta ei varmasti saisi täysin ujoa ihmistä, kun kuitenkin pidän tutustua ihmisiin ja viettää aikaa ihmisten kanssa, en pidä yksinolosta, mutta olen paljon hiljaakin nykyään. Koulussa osaan jopa olla hiljaa ja keskittyä tuntiin, enkä vain puhu ja räplää kännykkää. Äiti voi ainakin olla ylpeä tästä ;)


Mulla on ajatus aivan hukassa tän postauksen suhteen, eilen aloitin kirjoittamaan tätä täydellä innolla asia mielessä, mutta en saanut kuin hieman valmiiksi ja nyt on pakko myöntää, että mietein monta kertaa, että julkaisenko postausta tai en, koska on vain yksi kuvakin, joka ei oikeastaan ole edes aiheeseen sopiva..

6 kommenttia:

  1. Toi kuva on ihana, mistä se on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mattilan ratsutilalta, eurajoelta noin vuosi sitten :)

      Poista
  2. Äitisi on ylpeä sinusta ;-). Eikä vaan pelkästään sen vuoksi, että olet oppinut kuuntelemaan koulussa. Olen ylpeä sinusta, että lähdit pelottomasti vaihtoon ja keräät sieltä elämänkokemusta tulevaisuutesi varalle. Ymmärrän hyvin, että aina välillä on huonoja päiviä, niitä tulee ihan väkisinkin. Ei ne päivät täällä kotimaassakaan aina ole pelkästään päivänpaistetta.

    Tuo asenne, että tutustuu kaikkiin uusiin ihmisiin on hyvä, pidä se!

    VastaaPoista
  3. Näin aiheesta poiketen sua kauemmin seuranneena, miks kävit mattilassa niin vähän aikaa ratsastamassa Olavia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tää asia kiinnostaa niin ota yhteyttä nimen kanssa, joko facebookissa tai sähköpostilla kkaisukki@gmail.com

      Poista