keskiviikko 30. lokakuuta 2013

Mitä mä ikävöin Suomesta?

En tiiä miksi oon koko ajan ihan hirveen väsynyt, että meinaann nukahtaa ruokapöytäänkin eikä oikein jaksa edes rappusia kävellä vaikka nukun yössä kahdeksan tai välillä jopa yhdeksän tuntia. Ehkä se on vaan tää syksy, jolloin on synkkää ja sataa paljon, mutta kuitekin tässä nyt melko paljon pyydetty postaus, jossa valaisen hieman asioita, joita kaipaan edes vähän.  ps. muistakaa edelleen kysyä


KAVERIT
Kuva otettu kesällä 2013 ollessani Ruotsissa viikon Annan kanssa.
Tää on ehdottomasti yksi asia, jota kaipaan Suomesta. Mulla on täällä pari kaveria, mutta en mä kykene heidän kanssaan aivan samallailla keskustelemaan, kun suomalaisteni kavereiden kanssa, koska kieli on pieni muuri edessä sekä amerikkailaisilla on kuitenkin niin erillainen huumorintaju kuin suomalaisilla. Kskustelun aiheet on hyvä esimerkki minkä takia keskustelu voi olla aika vaikeaa, kun ei täällä ole päässyt näihin ns. sisäpiirin juttuihin käsiksi vielä ainakaan samalla tavalla kuin suomalaisten kaverien kanssa.

KISSA

Mun yökamu, ehdoton asia, jota ikävöin Ikävöin sitä ärsyttävää maukunaa, josta ei pääse koskaan eroon. Lämmintä kaveria, joka nukkuu sun vieressä ja syö sun hiuksia ja nuolee sun naamaa. 

PERHE


Tää on satavarma asia, jota jokainen vaihtari ikävöi edes hiukan vuoden aikana. Mulla sujui alkuun ekat viikot tosi hyvin eikä ollut mitään ongelmaa koti-ikävän kanssa, mutta mä sain kovan koti-ikävä puuskan juuri ennen kun vaihdoin perhettä. Jonka takia mulla oli noin viikon verran tosi vaikeaa ja meinasin koulussakin ruveta itkemään, mutta nyt on onneksi kaikki hyvin eikä tee enää mieli pakata kamat ja lähteä kotiin. Veikkaa kyllä, että joulu tulee olemaan aika vaikea, kun itse olen niin jouluihminen ja tottunut olemaan perheen kesken ja nyt olenkin maailman toisella puolella ja joulu on vielä päivän "myöhässä".

ESTERATSASTUS

Esteratsastus on aina ollut mulle se"juttu" ja olen aina jotenkin osannut purkaa energiaani siinä asiassa ja nyt täällä se ei ole ollut mahdollista, tai mahdollista se varmaan olisi kun etsisi käsiinsä tallin, kun kyllä täälläkin hypätään, mutta en tiedä kannattaako täällä ottaa mitään viikkotuntia, että kannattaisko lyödä ratsastus vain jäihin täksi vuodeksi.

TALVI JA KYLMYYS


Niin hassua se on, kun sanoa, että kaipaa kylmää ja talvea jo sekä tuttua Suomen kylmää syksyä. Täällä on koko ajan edes hieman lämmin, ei olla menty vielä kertaakaan alle 15 asteen, vaikak tuntuu sekin tuntuu kylmältä, kun oli tottunut siihen 30 asteeseen, mutta silti. Se on vaan niin ihanaa pukeutua lämpimiin vaatteisiin ja juoda kuumaa kaakaota katsoen hyvää leffaa peiton alla

RUOKA
Tykkään kyllä amerikkailaisestakin ruuasta, mutta ei täältä silti saa niinkään terveellistä ruokaa mihin olin jo itse tottunut. Jopa salaatissa on aika paljon rasvaa..

SAUNA

Tää on yks iso asia, jota ikävöin. Lihakset rentoutuu saunassa ja varsinkin täällä, kun liikkatunnit on rankkoja ja joulun jälkeen liityn yleisurheilijoihin (mua pyydettiin liittymään niiden joukkueeseen pitkän matkan tai lyhyen matkan juoksina, en tiiä vielä minkä otan) sekä softbollia, joka tulee varmaan olemaan myöskin aika raskasta. Onneksi lyötyy sentään kylpyamme.

JOS SINÄ OLISIT VAIHTO-OPPILAS TAI JOS OLET OLLUT VAIHTO-OPPILAANA NIIN MITÄ IKÄVÖISIT/IKÄVÖIT?

4 kommenttia:

  1. Mä käyn ite itsenäisesti ratsastamassa. Aluksi piti käydä joka viikko, mutta se vähän jäi... Täällä on niin paljon kaikkee uutta, että haluun nähää sen kaiken uuden, enkä sitä minkä mä tiiän jo entuudestaan. Mä myöskin tykkään enemmän siitä ratsastustyylistä, mikä meillä on suomessa, koska mä taas tykkään kouluratsastuksesta ja täällä ei kyllä oo kunnollista koulutuuppailuu. Täällä ei myöskään pääse missään hyppäämään ja on niin vaikeeta, ku pitää saada kyyti yms. ku talli on 30 min ajomatkan päässä. Mulla ei täällä oo sellanen halu päästä ratsastamaan, kun Suomessa. Mitä mä siis yritän sanoo, ni en aloittais käymää viikottain vaan meet sillon ku tuntuu siltä, että haluut ja muuten tutustut kaikkeen uuteen! :) Vähän sekava kommenti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mul on nimenomaan se halu pääst ratsastaa..

      Poista
    2. Mulla oli kanssa aluksi, mutta täällä toi tunti systeemi ja talli jutut on tosi erilaisii, ku suomessa ( siel voi kyl silti olla taas erilaista ku täällä :D ) Mut jos sul on haluu mennä, niin me ainaski kattoo, ku ei siel sit oo pakko käydä joka viikko yms. :D niin mäkin teen, meen sillon ku on aikaa ja kyyti :)

      Poista
    3. Hevossysteemit tiiän jo aika hyvin täällä

      Poista