keskiviikko 1. tammikuuta 2014

Uusi vuosi ja uudet kujeet

Täältä mun blogin puolelta löytyy ilmeisesti enemmänkin sellaisia lukijoita, joita hevosjutut myös kiinnostaa. Sano hep, jos olen oikeessa, niin tiedän jääkö tämä viimeiseksi pitkästä selitykseksi hevosista.

Nappasin siis pyörän ja lähdin kahdentoista aikaa polkemaan tallille, jonne poljin ehkä minuutin tai kaksi, huippua, kun jonnekin pääsee ilman, että on riippuvainen kyydeistä. Tarkoituksena mulla oli vain hypätä yksi hevonen mun valmentajan silmän alla, mutta mitäs löysinki itseni loppujen lopuksi kolmen eri hevosen selästä, mutta löytyy vain yksi säälittävä puheli kuva, joten se kelvatkoon.

Ekana mulla oli alla kimo jättiläistamma, joka on aika kuuma tapaus, joka omaa kivan hyppytyyli, mutta sillä on ongelmana, että sillä on vaikea hakea hyvää hyppypaikkaa se tulee aina juureen, jos ei sillä löydä sitä hyvää rytmiä. Ja käynti nyt aina tuppaa noilla kuumilla estehevosilla olemaan se hankala ja niin oli tälläkin. No kuitenkin tehtiin perusalkuverkkaa, joka on näillä aika erikoinen! Käyntiä ehkä miinutin tai kaksi ja siitä nostetaan laukka ja laukataan hetki jonka jälkeen ravin ja työskentely siinä ja sitten taas laukka ja parit laukanvaihdot ja sitten hypätään. Mulla oli ihan pupupöksyssä, kun hypättiin, kun olen oikeesti hypännyt varmaan puol vuotta sitten kunnolla ja nää päätti rakentaa mulle komeen radan sinne, joka tultiin lopussa aika isonakin, vika kierros tais olla 100-110cm ja voin sanoa, että tutisi paikat radan jälkeen, kun se hevonen oikeesti käyttää takapäätä hypyissä. Näillä on muutenkin tosi erillainen tyyli miten myödätään hypyissä, tätä kutsutaan Suomessa kaulalla makaamisena ja tämä sama myötäys toistuu oli sitten esteiden korkeus mikä tahansa.

Tokana mulla oli aika pieni poni, jonka kyydissä istuin kylläkin vain hassut viisitoista minuuttia pompaten pari pientä pystyä, pippurinen tamma!


Vikana ratsastin ylläolevassa kuvassa olevan tamman, jonka nää on nimenny idioottitammaksi. Ongelmahevonen, joka esiintyy hyvin tammamaisina piirteinä. Vanha omistaja oli tehny aika suuren virheen tämän kanssa, joka seuraa nytkin ja nyt ne piirteet ovat siirtyneet kotikentältä myös kisoihin, joten on aika palata maanpinnalle tän hevosen kanssa ja mä sain sen tehtäväksin. Eli tämä idioottitamma, jonka oikea nimi on siis Fancy on mulla nyt "ylläpidossa". Mä en vaan maksa siitä yhtään mitään, niinkuin en ole tähän mennessä yhdestäkään ratsastuksesta maksanut, mutta kuitenkin,  mutta silti tää ei valtuuta mua käymään tallilla joka päivä, silloin, kun haluan eli ei mun tarvitse ottaa mitään stressiä asiasta, joka on siis ihan hyvä asia, joten jää aikaa tehdä kaikkea muutakin. En tätä hevosta kuitenkaan omasta mielestä ongelmahevoseksi luokittelisi, enemmänkin, että se ei luota ratsastajaan. Ongelmana onhan siis, että Fancy alkaa jumittamaan keskelle kenttää ja se ei suostu siitä liikkumaan paitsi ylöspäin, ainakin jos kovia apuja tuot esille. Mulle tamma ei tehnyt mitään puksutti vain eteenpäin kovalla suullaan.

HEVOSPOSTAUKSIA VAI EI HEVOSPOSTAUKSIA? JOS JOO, NIIN MILLAISIA?

18 kommenttia:

  1. Mua ainakin sitte kiinnostaa nää ponipostaukset !!
    Vaikka ei oliskaan mitään mahottoman hyviä kuvia nii silti :d

    VastaaPoista
  2. Kerro vain lisää Fancysta!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näköjään tulee vihreetä valoa hevospostauksillekin :D

      Poista
  3. Kerro toki hevosistakin! Olis hauskaa nähdä enemmänkin hevospuolelta että miten kaikki eroaa niinkun Suomeen verrattuna :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainut ehkä sama asia on että hevoset näyttää hevosille :D

      Poista
  4. Hevosblogi erikseen kiitos!! Tänne mielummin vaan näitä amerikkajuttuja ym..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en varmana pidä kahta blogia :D

      Poista
    2. No, joo ihan ymmärrettävää, ette kahta blogia jaksa pitää yllä. Mutta toivottavasti kirjoittelen tänne kuitenkin molemmista, hevosista ja sitten siitä kaikesta muusta, mitä tapahtuu.

      Poista
    3. Tietty, ei tää mikään hevosblogi kuitenkaan oo:D

      Poista
    4. Kysyttiin mielipidettä ja sanoin ettei kiinnosta hevosjutut...

      Poista
    5. niin, mikä ton pointti oli?

      Poista
  5. ehdottomasti hevos juttuja:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teen niitä kun saan kuvia tai videoit, ehkä se on parhainta niin :)

      Poista
  6. Nyt jos pääset duunailemaan "ongelmahevosen" kanssa niin suomeen takasin tultuas luulet olevas jotenkin niin "ylitse muiden" jne. ja osaavani kaiken "niin paljon paremmin" kun muut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En usko luulevani niin, enköhän mä ihan maanpinnalla silti pysy, oon kuitenkin ihan normitasoinen ratsastaja enkä mikään huippu ratsastaja, kukaan muu ei vaan uskalla Fancyllä ratsastaa that's it.

      Poista