maanantai 20. tammikuuta 2014

Viikonloppu vietetty!

Perjantai meni perheen kesken katsoen elokuvia ja käytiin kirjastossakin hakemassa lisää elokuvia ja itse nappasin mukaani pari Twilightia ja muita elokuvia mitä en ole ennen nähny. Illalla yritin vielä tehdä mun enkun ainetta, johon pitäisi lukea yksi kirja, joka kylläkin luettiin koulussakin jo, mutta en tajua yhtään mitään tästä kirjasta! Niin paljon sellaisia sanoja mitä en yhtään ymmärrä ja, kun yritän sitä kääntäjän kanssa kääntää niin menee koko lause ihan pipariksi.. ärsyttävää..


Perjantaina mulla piti olla ekat softball treenitkin, mutta mun hosti oli unohtanut allekirjoittaa yhden lapun, mutta kuulin, että meillä olsii neljän tunnin treenit joka päivä koulun jälkeen ja mä en todellakaan jaksa niin paljon + siihen vielä joka päivä puntti koulupäivän aikana, joten taidan jättäytyä softballista, mutta löydettiin toinen joukkue kaupungista, jolla ei ole niin paljon treenejä joten mulla on hyvin aikaa harrastaa myöskin ratsastusta sekä viettää aikaa kavereiden kanssa, ainakin toivottavasti!

Lauantaina mulla menikin aivan koko päivä tallilla, kun piti valmistautua seuraavan päivän kisoihin ja ratsastaa toinenkin hevonen. No loppujen lopuksi päätettiin, että mun valmentaja hyppää kisoissa Fancyn, koska se on aivan liian vahva. Se sai mut kaulalle ihan tosta noin vaan ja mulla onkin kädet ihan rakoilla, kun se kiskoi mua aivan miten sattui ympäri kenttää. Ekan radan jälkeen valehtelematta me vedeltiin pukkirodeota kaksi kierrosta minä roikkuen ohjissa ja yrittäen saada päätä ylös, turha toivo. Mun valmentajat onneks saarsi koko hevosen ja saatiin se pysähtymään. Alla olevassa videossa ihan lopussa näkyy se kun se lähtee mua viemään kaula pitkällä alhaalla..


Ja Tattoolta puuttui kenkä joten sekin jäi kotiin eli mun oli tarkotus ratsastaa vain yksi koululuokka Fancyn kanssa (tultiin neljänneksi tässä luokassa), mutta sitten yhden hevosen kuski tippui Warm-up kierroksella niin mä hyppäsin kyytiin ja menin este- ja koululuokan ja otettiin voitto kotiin ja kyllä, en ollut edes koskaan ratsastanut tällä hevosella!


Jotain saattaa kiinnostaa, että miten täällä menee nää kisat? No ensinäkin nää on Hunter Jumpers kisat eli enemmänkin sellaista hiljaista menoa eikä ajalla ole mitään väliä. Jumpers kisat on enemmänkin sellaiset kuin Suomessa. No esteluokissa on aina kolme kierrosta, mutta jokainen kierros on erillainen. Eka kierros on ns. Warm-up eli ei ole oikestaan väliä miten ratsastat, ainut mikä merkitsee on, että miten hevonen liikkuu ja miten se hyppää. Ja sitten sulla on samallainen kierros, kuin Suomessa perusrata ainut, että tällä kierroksella katsotaan, että miten ratsastat tiet ja millainen tempo on. Ja seuraava kierros on vähän niinkuin uusinta, mutta ajalla ei silti ole väliä, sulla on vain rata, jossa sulla on lyhyempiä teitä ja sulta katsotaan, että miten osaat ratsastaa siististi lyhyet tiet ilman sellaista räiskimistä. Ja sitten sulla on sama rata, kuin ensimmäinen, mutta katsotaan vain  ratsastajan istuntaa. Esteluokkien jälkeen on koululuokat (sun kuuluu siis osallistua koulu-, että esteluokkiin). Ekana on flat work, jossa katsotaan ratsastajan istuntaa ja sen vaikutusta hevoseen ja sitten on under saddle, jolloin katsotaan hevosta, ja miten se liikkuu. Ja koululuokissa ei ole mitään "liikkeitä", siellä mennään kenttää ympäri ja tuomari huutaa, käynti, ravi tai laukka aina oman mielensä mukaan, ainut, että under saddle luokassa se ei saa käskeä sua ratsastamaan harjoitusravia, muuten se saa pyytää kaikkia askellajeja. Ja kun tuomari luulee tietävänsä miten kaikki liikkuu se pyytää ratsukkoja linjaan ja sut huudetaan järjestyksessä ekasta vikaan pois kentältä ja saat ruusukkeen samaan aikaan :)



Asiasta kukkaruukkuun kuinka moni teistä rakastaa Sushia? Mä ainakin rakastan sushia ja silloin, kun en saa sushia niin ylläolevassa kuvassa oleva herkku on aivan loistava korvike ♥ Mä taidan lähettää tota Suomeen niiiiiiin monta pakettia, tai tuun kuolemaan ilman tota, mutta nyt mun pitää yrittää saada kirjoitettua yksi enkun aine sekä tehtyä yksi malli koulua varten samalla herkutellen tuota herkkua!

Ja en tiiä miksi jotkut on tajunnut, että olisin täältä kesken tulossa, joten Hannele, ei hätää en oo tulossa täältä ihan hetkeen kotiin. 130 päivää on jäljellä vielä ;)


2 kommenttia: