sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Meidän koira, Lily




Nyt odotellessa uutta Italian vinttikoiraa, joka pitäis saapua ensiviikon puolella niin ajattelin esitellä meidän toisen Italian vinttikoiran, tai oikeastaan se on Whippet, mutta jostain syystä sillä on Italian vinttikoiran paperit, joilla se on myös kilpaillut. Sitä en tiedä, että missä lajissa se on kilpaillut, sen se on kuitenkin tehnyt ennen tähän perheeseen tuloa.


Lily on tullut tähän perheeseen jo vuotiaan tai kaksi ikäisenä ja nyt Lilyllä on jo ikää kunnioittavat 9-vuotta, mutta ikä ei neitiä vielä paina. Tälle rodulle on kuitenkin tyypillistä, että ne on aktiivisia, eivätkä osaa olla paikallaan. Muuta en oikeastaan kyseisestä rodusta tiedä, muttakun olen niitä aina inhonnut, mutta vaikka Lily onkin ehkä rumin näkemäni koira, niin on se muuttanu käsitystäni kyseistä rodusta. Tottakai se voi olla yksilöllistäkin.



Lily on hirmu hyvä lasten kanssa, ainoana huonona puolena sanoisin sen, että se innostuu ihan hirveästi, kun saavumme kotiin ja sen takia saattaa kumota toisen tai molemmat kaksosista, mutta ei se sitäkään tahallaan tee.


Tämä otus on oikea vilukissa, jonka takia se nukkuukin mun sängyssä yöt  tai ainakin jossain vaiheessa se siirtyy aina omasta pedistään mun sänkyyni nukkumaan, tietysti peiton alle vallaten koko peiton ja sängyn, joten mulle jää vain pieni kaista sänkyä aina jäljelle ja hyvällä tuurilla saatan saada hieman peittoa. Tyynyä se ei onneksi varasta, toisin kuin mun kissani Suomessa.

LÖYTYYKÖ MUILTA KYSEISTÄ ROTUA?

7 kommenttia:

  1. Meillä on kolme whippettiä :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. onks ne kans yht yli energisii?

      Poista
    2. Ainakin ne innostuu aina ihan sikana kun joku tulee, mutta muuten on sisällä rauhallisia. Kun mennään ulos esimerkiks pellolle juoksentelee ni sit kyl virtaa riittää :D Niiden kans harrastetaan kans juoksukilpailuja

      Poista
  2. mulla kaksi venäjänvinttikoiraa ja jonkinmoista kokemuista sekä italioonoista ja whippeteistä ja ihan parasta porukkaa mun mielestä! <3 tosiaan vinttien kohdalla rotu kuin rotu on jollain lailla samanlainen :--)

    VastaaPoista
  3. Mä jotenkin ajattelinkin sillon kun näin kuvia ettei tää voi olla ainakaan puhdas italiaano. Toi väri ei oo hyväksytty vaikka niitä vissiin välillä brindleinä syntyykin ja lisäks näytti kuvissa tosi isolta. :) Toi teijän uus koira näyttää jo paljon enemmän italiaanolta! Noita ei kyllä saa ikinä sängystä häädettyä kun ne kerran sinne päästää.. :DD nim. kokemusta on

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se vaan hämäs mua, kun tällä on puhtaat italiaanon paperit, joilla on kilpailtu ja uusi koira, se on puhdas :D Joo ne molemmat makoilee hemmetti soikoon mun sängyssä ja arvaa onks mul ollenkaa tilaa nukkuu!

      Poista