tiistai 24. joulukuuta 2013

Mun vuosi 2013



Tammikuussa sain alleni uuden ponin nimeltä Bambi, jonka kanssa ahkerasti treenattiin koko tammikuu ja päästiin ekaan kertaan myös hyppäämään, joka oli ponin eka kerta sitten ainakin vuoteen. Tammikuussa pääsin myös tutustumaan uuteen Viking Line Graceen, sekä tietysti hiihdin enemmän kuin koko talvena kokonaisuudessaan.

Helmikuussa mulla oli paljon nuorisovaltuusto ja oppilaskunnan asioita, joita hoideltiin oikeastaan koko kuukausi, laivalla ehdin kyllä käymään juhlimassa kaverini synttäreitä. Helmikuussa oli myös kuuluisat penkkarit, joissa tänä vuonna oli veljeni ja ehkä siksi jäänyt mieleeni niin hyvin. Kiireiden takia ehdin startata vain kerran kisoissa ja sekin huonolla menestyksellä ja otettiin hylätty kotiin Alwent ruunan kanssa.


Maaliskuussa mua vaivasi silmätulehdus koko ajan joka rajoitti jonkun verran mun menemisiä, kun en halunnut lähteä minnekään niin kamalan näköisenä, tosin Ylöjärvelle lähdin Aktiivipäiville nuorisovaltuuston kanssa. Maaliskuussa aloitin myös Riston ratsastamisen, jonka myötä musta ja Idasta (Riston omistaja) tuli todella hyviä kavereita ja aloin käymään navetassa sekä auttamassa tipujen kaatamaisessa aina välillä.

Huhtikuulle mahtui paljon tanssimista sekä vietin paljon aikaa Idan kanssa ja monen monta yötä heidän luonaan sekä tietysti samaan aikaan treenattiin Riston kanssa. Lumien sulaessa tuli ajankohtaiseksi hankkia menopeli mopoauton tilalle ja haettiin Porista mulle Aprilia. Huhtikuussa pääsin myös katsomaan pitkästä aikaa ystäväni hevosta, Hansua ja samalla reissulla ajoin Poriin saakka skootterilla ystäväni luokse ja pääsinkin monen hevosen selkään sekä vietettiin hauskaa aikaa. Myöskin Ässät voitti suomenmestaruuden!!
Toukokuussa meillä oli ekat hypyt Riston kanssa sekä myös eka estevalmenus ja molemmat menivät todella hyvin, jottei kaikki menisi hyvin niin kävin samaan aikaan luvialla ratsatamassa, useimmiten Frille nimisellä hevosella, joka nakittikin mut aika pahasti alas. Toukokuussa meillä olis myös lukiobileet lallin talolla, Köyliössä, jotka sujuivat melko mallikkaasti kaikkien osalta.
Kesäkuussa sattui ja tapahtui. Aloitin työt naapurikaupungissa ja olin auttamassa kummieni luona sekä ratsastin pari kertaa Luvian Ratsastuskoululla,myös Riston kanssa ratojen hyppääminen alkoi olla enemmän ruutininomaista. Kesäkuun puolessa välissä jouduin myös luopumaan rakkaasta eläimestä, kummitätini koirasta samaan syssyyn sain vielä kuulla perhetietoni, minne siis suuntaan Amerikkaan. Monta hyvää, että huonoa muistoa tältä kuulta, voin siis sanoa, että olin tyytyväinen sen loputtua.
Heinäkuu oli tän vuoden ehdoton suosikkikuukausi. Ratsastin varmaan enemmän kuin koko vuotena ja kävin myös moikkaamassa entistä kisaponiani, jonka kanssa pidettiin vaan hauskaa. Heinäkuussa lähdin myös "extempore" matkalle Ruotsiin ystäväni, Annan kanssa, jonka takia vietimme paljon aikaa yhdessä heinäkuussa. Voisi sanoa, että ystävyys aloitettiin uudelleen vuosien jälkeen kyseisen reissun vuoksi. Heinäkuun alussa loppui mulla myös työt ja jäikin paljon ruttoaikaa, jota vietin paljon myös salilla. Heinäkuussa olin melko hyvässä kunnossa taas.

Elokuu oli isojen muutosten kuukausi. Kävin viimeisen kerran Luvialla ratsastamassa ja Risto oli edelleen saikulla. Mun lähtö Ameriikkaan läheni ja mulle pidettiin hienot läksiäiset suvun kesken. Loppukuusta mun olikin aika nousta lentokoneeseen ja suunnata kohti New Yorkia viikoksi jonka jälkeen kohti Texasia ja uutta maailmaa.
Syyskuussa koin monia uusia asioita. Miltä näyttää hevoskisat täällä, jalkapallopeli, PSSM-positiivisen hevosen käyttäytyminen ja ensimmäinen ahdistuneisuustunne. Kaikesta selvittiin.

Lokakuussa pääsin mun ekoihin hevoskisoihin ja meille saapui myös uusi hevonen sekä sain paketin Suomesta. Lokakuu olis myös muutakin kuin kiva kuukausi, se oli ehkä hirvein kuukausi samaan aikaan. Mulla on oli paha olla ja ainut asia mitä halusin oli kotiin, elämä tuntui kamalalta, kunnes mulle löydettiin uusi perhe, jossa asun siis nykyään. 
Marraskuussa koin taas uusia asioita ja olin jälleen onnellinen uuden perheen kanssa ja olin iloinen, että päätin lähteä vaihto-oppilaaksi. Susheista tuli ehdoton lemppari tässä kuussa. Marraskuussa oli Dentonin homecoming paraati, jossa oli hyvä fiilis. Halloween toi mulle lisää hyviä muistoja, tiesin olevani osa perhettä. Koin myös ihka ensimmäisen thanksgivining ja söin paljon uusia ruokia ja pidettiin hauskaa. Ehdottomasti yksi lemppari juhlista!
Joulukuun pelkäsin olevan pahin joulun takia, mutta taisin olla väärässä, paljon kivoja asioita tapahtui. Saatiin tänne pariksi päiväksi lunta, jonka takia oli viikko lomaa koulustakin. Pääsin jäänäyttelyyn katsomaan hienoja teoksia. Löydettiin mulle ratsastustalli läheltä sekä tanssipaikka. Aloitin myös jälleen salilla treenamisen hostäitini kanssa. Joulukuussa päätettiin myös mun koulun vaihdostani.


Näin kokonaisuudessa voisin sanoa, että vuoteni oli ikimuistoinen ja olen kiitollinen kaikille, jotka olivat osa sitä, erityisesti sukuni sekä ystäväni Ronja, Ida ja Anna, olette kaikki tärkeitä mulle. Odotan oikein innolla jo mitä ensi vuosi tuo tullessaan.


Joulun jälkeen saatte jatkoa Suomi VS. USA -sarjaan  ;)

2 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen vuosi sulla takana, mutta niin taitaa olla mielenkiintoinen vuosi edessäkin. Hyvää Joulua sullekin sinne kaukaiseen maahan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 2013 oli kyllä tapahtumarikas, hyvää joulua myös sinne :)

      Poista