tiistai 3. joulukuuta 2013

Onko mulla oikeaa joulu tänä vuonna?



Tänä vuonna mun joulu tulee olemaan niin erillainen. Aina ennen se on vietetty perheen kesken ja sukulaisua saapunut myös sekä viety kynttilöitä haudalle. Joulu on mulle tärkeintä aikaa, mutta miten käy tänä vuonna. Mulla oli jo hieman haikea olo sunnuntaina, kun tajusin, että joulu ei ole samallainen tänä vuonna. Meinasin jopa parit kyyneleet tirauttaa, kun yllä olevaa biisiä kuuntelin.


En halua valittaa asiasta. Joulu tulee varmasti olemaan todella hienoa täällä - ainakin hulppeaa koristeiden perusteella. On ehkä hieman väärin verrata asioita, että miten ne oli Suomessa. Kaikki on kuitenkin täysin erillaista kuin kotona - on vain totuttava. Se on kivaa vaihtelua.

Mulla on vaan tasan kaksi asiaa mitä kaipaan jo nyt suomen talvesta ja uskon kaipaavani myös joulun alla. Ihana ekana sanon pakkanen ja lumi. Kuinka moni ajattelee, että voiskun pääsis vuodeksi eroon pakkasesta ja lumesta - uskokaa tai älkää sitä kaipaa silti. Meillä täällä ei ole kertaakaan ollut edes pakkasta, kylmimmillään on ollut joku 10 celsiusta. Mä oon jo sillon ollut kyllä jäässä jo ja pitänyt toppatakkia päällä, hyrr.


Odotan joulu omalla tavallaan, haluan tietää miten se täällä käydään läpi - ja jos mulla tulee paha tai ikävä olla tai jotain muuta niin tiedän ainakin, että mulla on maailman paras hostäiti, jolle voin puhua aivan kaikesta sekä ei mun tarvitse olla huolissaan ettei musta pidettäisi huolta täällä. Mun elämähän on oikeastaan täydellistä (ellei koulua lasketa).. :D



MILLAISIA TUNTEMUKSIA SIELLÄ RUUDUNTOISELTA PUOLELTA LÖYTYY JOULUSTA?

2 kommenttia: